EnglishDeutschFrançaisMagyar
by Transposh - translation plugin for wordpress
+36/46-796-827

Hogyan kezeli a Google az új legfelső szintű doméneket?

domain_reg1 Minden honlap készítése előtt óhatatlanul felmerül a kérdés: milyen domén nevet válasszunk? Egy jól hangzó, könnyen megjegyezhető tartománynévvel ugyanis komoly versenyelőnyre tehetünk szert a konkurenciával szemben. A tartomány nevet, különösen annak végződését ugyanakkor nem csak a felhasználók, hanem a keresőmotor számára is választunk. Legalábbis eddig ezt hittük…

A Google most fellebbenti a fátylat a domén végződések „titkáról”. A nyár folyamán a keresőmotor hivatalos közleménye jelent meg arról, hogy a Google hogyan is kezeli az új legfelső szintű doméneket (TLD). A Google Webmester Központi blogján, John Mueller, hat pontban foglalta össze az ezzel kapcsolatos tudnivalókat.

1) A Google egyik legfelső szintű domént sem részesíti előnyben

A keresőmotor ugyanúgy kezeli az új generikus legfelső szintű doméneket, mint más generikus TLD-ket, mint a .com, vagy a .org végződések. A domén névben található kulcsszavak szintén nem jelentenek előnyt vagy hátrányt a keresésnél.

2) A Googlebot képes feltérképezni és indexálni a nemzetköziesített legfelső szintű doméneket.

Az IDN-ek, vagyis a nemzetköziesített, nem az angol ábécé betűivel írt tartománynevek (pl. a .みんな) ugyanúgy használhatók, mint más TLD-k. Mivel a Google a hosztnév Punycode változatát és a kódolatlan változatot egyenértékűnek tekinti, ezért nem szükséges külön átirányítanunk vagy kanonizálnunk azokat. Amennyiben nem ASCII karaktereket használunk, akkor a többi URL eléréséhez alkalmazzuk az UTF-8 karakterkódolást, valamint a lekérdezés sztringet az URL-ben.

3) Egy .brand domén ugyanakkora súlyt jelent, mint a .com domén

A Google ezeket a TLD-ket a többi generikus legfelső szintű doménhez hasonlóan fogja kezelni. Ha ezeken a doméneken ugyanazt a földrajzi célzási beállítást, illetve konfigurációt alkalmaztuk, akkor nem fognak nagyobb súlyt vagy jelenteni, amikor a Google feltérképezi, indexálja, illetve rangsorolja a z URL-ket.

4) A Google a területi vagy városi TLD-ket generikus TLD-ként kezeli

Igaz, hogy az olyan domén kiterjesztések, mint a .london, vagy a .bayern, terület-specifikusnak látszanak. De a Google ezeket a TLD-ket is generikus legfelső szintű doménként kezeli. Ami összhangban van az egyéb területi TLD-k, mint például a .eu, vagy a .asia végződések kezelésének módjával. Olykor azonban a Google is tehet ez alól kivételt, miután a keresőmotor látta, hogyan is használják az adott domén nevet a gyakorlatban.

5) Az országkódos TLD-k földrajzi célzást használnak

Alapértelmezésben, a legtöbb országkódos, legfelső szintű domént a keresőmotor – néhány kivételtől eltekintve – földrajzi célzás segítségével fog megtalálni. A Google szerint maga az oldal feltehetően relevánsabb az adott országban. Például a .de domén valószínűleg nagyobb relevanciát képvisel, egy Németországban bejegyeztetett .com doménhez képest.

6) A weboldal új TLD-re való költözése egyenértékű az új domén névvel

A Google az új domén végződésre való változást ugyanúgy kezeli, mint bármilyen más változást az oldal címében. A keresőmotor számára időbe telik, mire feldolgozza a doménnel kapcsolatos változásokat, a felhasználók pedig elvárják, hogy az e-mail címek hosszabb ideig érvényesek maradjanak. Célszerű tehát, hogyha hosszú távú igényeinkhez illeszkedő domén nevet, illetve végződést választunk.

A Google hivatalos közleménye szerint tehát a keresőmotor nem találja „jobbnak” egyik TLD-t sem másoknál. Habár egyes országokban a földrajzilag specifikus domének előnyt jelenthetnek, ám a keresőmotor alapvetően minden TLD-t egyformán kezel. Konklúzió: Mindig olyan domén nevet válasszunk, amely – hosszú távon is – a legjobbat teszi oldalunknak.

Minden jog fenntartve, további hasznos keresőoptimalizálás tanácsok…www.seoz.hu

Papír nélküli domain regisztráció!

További hasonló cikk